Thursday 18 August 2011

biarkan kami bersama !


semakin lama aku meninggal kan sekolah ,
semakin ku sedar betapa bahagia nya memori kita di sekolah dulu ,

kulihat kembali video tentang kita ,
kulihat kembali gambar-gambar graduasi kita ,
dan gambar-gambar  kita bersama ,
semakin membiakkan rindu pada teman dan guru-guru ku ,

andaikan aku diberi peluang untuk bersekolah ,
dan diberi sekali lagi peluang untuk duduk dan belajar bersama mereka ,
pasti dengan gembira dan tanpa kata aku menerima peluang itu ,

kerana teman-teman ku ,
kerana guru-guru ku ,
dan yang pasti ,
kerana memori kita yg indah dulu ,
memori yg tidak dapat akan pernah dapat ku lupakan ,

andai aku mempunyai kuasa untuk memutar balik kan masa ,
andai aku mampu memberhentikan masa pada ketika itu ,

andai aku mampu pasti akan ku lakukan semua itu ,
agar aku akan tetap bersama mereka selalu ,

tuhan ,
berikan kami peluang untuk tetap bersama ,
berikan kami peluang agar tidak terpisah jauh ,
biarkan kami tetap berhubung sesama kami ,

jgan lah kau pisah kan kami .

0 comments: