Thursday 18 August 2011

aku dan sifatku , maafkan aku sayang .

aku tanpa mu bagaikan kapal yg terumbang ambing dilautan ,
aku tanpa kasihmu umpama seorang pelayar yg tidak mempunyai arah tuju ,

hati tanpa rindu mu ,
umpama bumi tanpa penghuni , yg sunyi sepi , yg menjadikan hati ini kosong .
mengapa aku tidak seperti kau yg bersikap terbuka serta mudah berterus terang ?

sedangkan aku hanya mampu menyimpan apa yg terbuku didalam hati ini dan menjadikan sebuah koleksi tulisan tangan yg akhirnya tiada siapa yg membacanya , dan berakhir dgan api yg membakar kertas td .
sesungguhnya ,
aku sngat merinduimu ,
aku sngat menyayangimu ,
aku rindu gelak ketawamu ,
aku rindu senyum mu ,

mungkin padamu ,
aku seorang yang ego ,
seorang yang angkuh ,
walauapa anggapanmu terhadapku ,
aku tetap aku ,
yg tidak bisa melafaskan apa yg ada di hati ini , dan hanya di atas sebuah kertas tempat aku meluahkan segalanya-2 .

maafkan aku sayang ,
andai sifat ku ini menyakiti mu . Aku berharap kau dpat bersabar dgan sifat ku ini .
aku pasti lebih bhagia jika kau dpt tahu segala isi hati yg telah lama terbuku dihati ini

0 comments: