Saturday 25 June 2011

Kertas luahan hati


maafkan aku jika kata dan tingkah laku ku semalam menyakitimu ,
aku tanpamu umpama kapal yg terumbang ambing dilanggar ombak dilautan luas ,
aku tanpa dirimu umpama seorang pelayar yang berlayar tanpa arah tuju ,
hatiku tanpa rindu mu umpama bumi tanpa matahari yang gelap gelita .
mengapa aku tidak sekuat mu yang mampu bersikap terbuka dan berterus terang .

sedangkan aku hanya mampu meluahkan segala-2 yang terbuku dihati ini diatas sebuah kertas yang tiada sesiapa membaca nya dan berakhir dgan api yang membakar kertas itu .
sesungguhnya ,
aku sangat merinduimu .
aku merindui senyum mu ,
aku merindui renunganmu ,
aku rindu gelak tawa mu ,
aku rindu gurau senda mu ,
aku sangat memerlukan belaian kasih dan sayang mu .

mungkin aku seorang lelaki yang ego pada pandanganmu ,
tapi tidak mungkin untuk aku memberhentikan tangan serta jari ini dari meluahkan segala yang terbuku dihati ini di atas sebuah kertas yang akan dibakar pada akhirnya .

maafkan aku jika sifat ku ini juga menyakitimu .
cuma ucapan maaf yang dpt ku berikan .
aku bahagia jika kau mampu dan dapat terus bertahan dengan sifat ku .
aku juga pasti lebih bahagia jika kau dapat membaca serta memahami perasaan ku ini .
:'( : ( =[

1 comments:

Nadiah Nasir said...

soo sweet like a lolipop..hehehe...